هدر زودبیا تعمیرکار

دمای مناسب پکیج در زمستان 1402

تنظیم دمای مناسب پکیج در فصل پاییز و زمستان یک از سوالات مهم در شروع فصل سرما است.ما توی این مقاله میخواهیم به صورت ساده و خلاصه نکات تنظیم دمای پکیج را بگوییم که خودتون بتونید تنظیم کردن دمای پکیج را یاد بگیرید.
در این مقاله میخواهیم به شما آموزش بدهیم که بدون پرداخت هزینه، دمای مناسب پکیج را تنظیم کنید تا از فصل زمستان با گرم بودن خونه‌تون لذت ببرید.
با دیدن این فیلم آموزشی می‌توانید پکیج‌های زیر را تنظیم کنید.

درجه پکیج در زمستان چند باشد؟

آیا می‌دانید که با شروع پاییز و زمستان دمای پکیج خود را روی چه درجه‌ای تنظیم کنید؟ اگر به دنبال جواب سوال: درجه پکیج در زمستان چند باشد هستید، با ما در این مقاله همراه باشید.
در ساختمان‌هایی که از پکیج برای گرمایش استفاده می‌کنند، با تغییر فصل از تابستان به پاییز، نیاز‌ است که افراد و ساکنین خانه بتوانند ، تنظیم دمای مناسب پکیج را انجام بدهند.
در صورت تنظیم اشتباه دما و یا تنظیم بیش از حد نیاز، مشکلات زیر برای پکیج خانه شما ایجاد می‌‍شود :

  • بالا رفتن عقربه فشار پکیج
  • داغ شدن بیش از حد، آب گرم مصرفی و ایجاد رسوب در پکیج به مرور زمان
  • ایجاد فشار بیش از حد به پمپ پکیج در اثر بسته بودن شیر‌های رادیاتور
  • سرد و گرم شدن آب مصرفی در دوش حمام

درنتیجه با نادیده گرفتن موارد فوق از طرف مشتری و با گذشت زمان پکیج رسوب گرفته و قطعات پکیج آسیب می‌بینند. با یادگیری تنظیم دمای مناسب پکیج، ساکنین خانه می‌تواننداز بسیاری از مشکلات و خرابی پکیج جلوگیری کنند. همچنین با تنظیم دمای پکیج از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود.

مناسب پکیج در زمستان|زودبیا تعمیرکار

تنظیم دمای پکیج در زمستان (فیلم)

برای مشاهده فیلم آموزشی تنظیم دمای پکیج در زمستان وارد مقاله نمایندگی تعمیر پکیج تهرانپارس بشوید و فیلم را مشاهده کنید.
برای اینکه بتوانید دمای مناسب پکیج را در زمستان را تنظیم کنید ابتدا باید در مورد حالت زمستانه و تابستانه پکیج کمی اطلاعات داشته باشید.

انواع پکیج‌های بوتان دارای دو حالت تنظیمی هستند.

دمای مناسب پکیج در تابستان

در فصل گرم سال مانند تابستان و بهار که ساکنین ساختمان‌ها فقط آب گرم جهت مصارف بهداشتی نیاز دارند باید پکیج در وضعیت تابستانه قرار بگیرد.در انواع پکیج‌ها تنظم حالت تابستانه متفاوت است.

درجه شوفاژ در زمستان

در فصل سرد سال مانند پاییز و زمستان ساکنین ساختمان‌ها علاوه بر نیاز به آب گرم جهت مصارف بهداشتی باید بتوانند خانه خود را گرم کنند که تامین گرمای خانه از طریق پکیج و رادیاتور انجام می‌شود. در انواع پکیج‌ها تنظم حالت زمستانه متفاوت است.

تنظیم دمای شوفاژ در زمستان|زودبیا تعمیرکار

تنظیم دمای شوفاژ در زمستان

در بیشتر پکیج‌ها یک کلید چرخشی برای تنظیم دمای شوفاژ در زمستان وجود دارد. کار این کلید تنظیم دمای مدار گرمایش شوفاژ است. از 40 درجه تا 80 درجه سانتی‌گراد قابل تنظیم است. در شذوع فصل پاییز بهتر است دما در محدوده‌ی 55 درجه باشد و در صورت نساز به گرمای بیشتر، دما را بالا ببریم تا به این طرق هم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم و هم به سلامت پکیج کمک کنیم.

تنظیم دمای آب گرم حمام در زمستان

یکی از سوالات پرتکرار مشتریان ما این است. دمای آب دوش حمام نسبت به تابستان کمتر شده. با وجود اینکه دما رو بالا بردم،ولی باز نمیتونه خوب آب را داع کنه.

در جواب به این سوال باید اینطور پاسخ داد که: طبق کاتالوگ شرکت سازنده پکیج،با توجه به ظرفیت پکیج، توانایی ایجاد اختلاف دما بین آب ورودی را دارد. در پکیج‌های 24 هزار این اختلاف دما بین 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. اما این یعنی چه؟

فرض کنید که در تابستان که هوا گرم‌ است، دمای آب ورودی 20 درجه باشد. پکیج خانه توانایی این را دارد که تا 30 درجه آب را گرم‌تر کند. در نتیجه دمای آب خروجی در تابستان می‌شود: 20+30=50 درجه سانتی‌گراد. در این حالت مشتری رضایت کامل دارد.

حال اگر در فصل زمستان، دمای آب ورودی پکیج 10 درجه باشد و پکیج 30 درجه آب را گرم‌تر کند، دمای آب به 40 درجه می‌رسد و در نتیجه، مشتری رضایت ندارد و آب را نسبت به تابستان سردتر می‌داند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور بهمراه فیلم آموزشی

درجه پکیج ایران رادیاتور در زمستان چند باشد

تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور در زمستان باعث جلوگیری از خرابی پکیج می‌شود. بارها دیده شده که سرویس‌کاران شرکت زودبیا تعمیرکار برای سرویس سالیانه پکیج مراجعه کرده‌اند و بعد از باز کردن کاور پکیج و مشاهده وضعیت ظاهری دستگاه، به مشتری اعلام کرده‌اند که پکیج شما نیازی به اسید‌شویی و سرویس کامل ندارد، به این دلیل که شما پکیج را روی درجه مناسب تنظیم کرده‌اید و به همین دلیل هیچ رسوبی در پکیج ایجاد نشده است.

یکی از موارد مهم در تنظیم دمای پکیج، آگاهی از دمای مناسب اتاق در فصول پاییز و زمستان سال است.بر اساس تحقیقات دمای مناسب اتاق برای میانگین افراد بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد و برای افراد سالمند و نوزادان بین 22 تا 23 درجه سانتیگراد است.

بهترین و مناسبترین دمای پکیج در فصل پاییز و زمستان به منظور حفظ کارایی پکیج و برقراری آسایش افراد ساکن به صورت زیر است:

تنظیم دمای مناسب پکیج در فصل پاییز

  • دمای رادیاتور در پاییز: 55-40 درجه سانتی‌گراد
  • دمای آب مصرفی در پاییز: 45 درجه سانتی‌گراد

تنظیم دمای مناسب پکیج در فصل زمستان

  • دمای رادیاتور در زمستان: 75-60 درجه سانتی‌گراد
  • دمای آب مصرفی در زمستان: 55درجه سانتی‌گراد

ذکر این نکته لازم است که:

  1. در صورتی که فاصله حمام تا پکیج زیاد باشد، نیاز است 5 درجه دمای آب گرم مصرفی بیشتر در نظر گرفته شود.
  2. تنظیم دمای پکیج باید به صورتی انجام شود که، نیازی به باز و بسته کردن شیرهای رادیاتور نباشد.
  3. دمای مناسب پکیج بستگی به موقعیت واحد مسکونی دارد، به طور مثال واحدهای طبقه اول و آخر نیاز است که دمای تنظیمی رادیاتورها را 10-5 درجه بیشتر در نظر بگیرند.

در صورتی که پکیج شما در فضای باز نصب شده است، باید برای جلوگیری ریزش آب باران به برد پکیج، یک فضای مسقف در نظر بگیرید و بهتر است که از عایق ایزوگام برای آن استفاده کنید.

ترموستات اتاقی پکیج

دمای پکیج در زمستان|زودبیا تعمیرکار

در کشورهای پیشرفته به دلیل گران بودن گاز، بسیاری از سیستم‌های گرمایشی به صورت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در پکیج‌های هوشمند از وسیله‌ای به نام ترموستات اتاقی پکیج به منظور تنظیم دمای پکیج بر مبنای دمای اتاق استفاده می‌شود.

ترموستات اتاقی پکیج فقط برای تنظیم دمای رادیاتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین موضوع اینکه ترموستات اتاقی در یک نقطه از خانه نصب می‌شود و یک کابل فرمان از این قطعه به پکیج وصل می‌شود. نوع کار این قطعه به این صورت است که، یک سنسور در داخل این قطعه تعبیه شده است که با توجه به دمای تنظیمی این سنسور، دستور خاموش و روشن شدن برای برد پکیج ارسال می‌شود.

پکیج‌هایی که در تهران و سایر شهرهای ایران نصب شده‌اند به این صورت است که دستگاه پکیج در حالت زمستانه کار می‌کند و دمای رادیاتورها را به دمای تنظیمی می‌رساند. بعد وارد یک مرحله استراحت 3 تا 5 دقیقه‎‌ای می‌شود و مجددا پکیج روشن می‌شود. اما در مواردی که ترموستات اتاقی به پکیج وصل باشد، پکیج بر منای دستور ترموستات اتاقی روشن می شود.

مزایای استفاده از ترموستات اتاقی در پکیج:

  1. افزایش طول عمر پکیج به دلیل روشن و خاموش شدن کمتر پکیج
  2. صرفه جویی در مصرف گاز با توجه به کمتر روشن شدن پکیج
  3. تنظیم دمای مناسب اتاق و جلوگیری از باز و بسته کردن شیرهای رادیاتور

تنظیم دمای مناسب پکیج برای اتاق خواب

اتاق خواب محل آسایش و راحتی افراد است و باید دمای آن به نحوی گرم باشد که موجب عرق کردن افراد در زمان خواب نشود.

در خانه‌هایی که از پکیج برای گرمایش استفاده می‌کنند، به مجموعه رادیاتورهایی که در واحد مسکونی نصب شده است مجموعه رادیاتورها گفته می‌شود.سیستم‌های رادیاتوری پیشرفته دارای قطعه‌ای به منظور تنظیم دمای مناسب پکیج در هر اتاق به صورت جداگانه هستند که به آن شیر ترموستاتیک رادیاتور گفته می‌شود.

با استفاده از این شیر میزان دمای اتاق خواب به طور جداگانه از طریق تنظیم میزان جریان آب درون رادیاتور کم یا زیاد می‌شود. جالب اینجاست که شیرهای ترموستاتیک دارای ولوم درجه هستند که بین صفر تا پنج درجه قابل تنظیم هستند.

تنظیم دمای رادیاتورها در زمستان|زودبیا تعمیرکار

سوالات متداول در مورد تنظیم دمای مناسب پکیج در پاییز و زمستان

با شروع فصل سرما و سرد شدن هوا نیاز است که تغییر حالت تابستانه به زمستانه را انجام دهید تا پکیج شروع به گرم کردن رادیاتورها کند. در چنین مواقعی سوالاتی برای کاربر پیش می‌آید که ما در ادامه به جند مورد از آن اشاره می‌کنیم.

با روشن کردن رادیاتورها، عقربه فشار پکیج بالا می‌رود

بالا رفتن عقربه فشار پکیج یکی از مشکلات اساسی پکیج است که نشانه خرابی منبع انبساط پکیج است. اما مواردی هست که بسته بودن شیرهای رادیاتور و یا بسته بودن شیرهای زیر پکیج باعث جلوگیری از گردش آب در رادیاتورها می‌شود و در نتیجه عقربه فشار پکیج بالا می‌رود.

درجه پکیج بوتان در زمستان چند باشد

در فصل زمستان دمای مناسب رادیاتور 65 تا 70 درجه و دمای مناسب آب مصرفی 55 درجه است.

جمع بندی و صحبت پایانی زودبیا تعمیرکار

دمای مناسب پکیج یعنی اینکه ما پکیج را طوری تنظیم کنیم که علاوه بر تامین گرمای خانه، موجب صرفه جویی در مصرف سئخت نیز شود. ما از دیدگاه تعمیرات و نگهداری به این موضوع نگاه می‌کنیم و آنچنان بحث صرفه جویی در مصرف گاز برای ما ایرانی‌ها اهمیت ندارد.(چون خودمان صادر کننده گاز هستیم و به نسبت انرژی نسیت به کشورهای همسایه ارزان‌تر است) .در صورتی که شما پکیج خانه خود را در دمای مناسب تنظیم کنید، به پکیج فشار کمتری می‌آید و مدت زمان بیشتری کار می‌کند و دیرتر خراب می‌شود.
ما در این مطلب از سایت زودبیا تعمیرکار به بررسی دمای مناسب پکیج پرداختیم. همچنین به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که برای خدمات مربوط به سرویس و تعمیر پکیج دیواری خود از تعمیرکار پکیج باتجربه زودبیا تعمیرکار استفاده کنید.

2 پاسخ

  1. سلام
    بهترین دمای پکیج در زمستان چقدر است؟
    ما پکیجمون ایران رادیاتور مدلM24 هستش

    1. با سلام

      دمای پکیج در زمستان باید با توجه به نیاز شما تعیین بشود
      اگر گزما دوست هستید، دمای مناسب برای شما 75 درجه است

      اگر میخواید دمای خونه‌تون متعادل باشه، بهتره دما رو روی 60 درجه تنظیم کنید.

      توجه داشته باشید که نوع رادیاتورها و تعداد رادیاتورها تاثیر داره توی گرمای خانه
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09127613059