هدر زودبیا تعمیرکار

راهنمای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور در فصل زمستان و تابستان

راهنمای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور در فصل زمستان و تابستان

با تغییر فصل از تابستان به پاییز و یا با گرم شدن هوا در فصل بهار، یکی از نیازهای اساسی هر خانه‌ای راهنمای تنظیم دمای پکیج است. یکی از پرتکرار ترین سوالات مشتریان شرکت زودبیا تعمیرکار، راهنمای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور است. به همین خاطر یک فیلم آموزشی از مراحل تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور تهیه کرده ایم. با دیدن این فیلم آموزشی، بیشتر سوالات شما حل می‌شود و در صورتی که نیاز داشتید با نمایندگی ایران رادیاتور در حکیمیه صحبت کنید، می‌توانید با شماره تماس 09127613059 تماس بگیرد و از آقای مهندس فتحی در خصوص راه‌اندازی و تنظیم پکیج ایران رادیاتور کمک بگیرید.

راهنمای تنظیم دمای درجه پکیج ایران رادیاتور یکی از موضوعاتی است که با تغییر فصول سال و به خاطر استفاده از رادیاتورها مورد توجه قرار دارد.اگر شما به دنبال راهنمای تنظیم دمای پکیج هستید، با دیدن فیلم آموزشی زیر سوالات شما در مورد تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور حل می‌شود.
منظور از تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور عبارت است از:

راهنمای تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور|زودبیا تعمیرکار
  1. تنظیم درجه آب پکیج ایران رادیاتور
  2. تنظیم درجه شوفاژ پکیج (تنظیم دمای رادیاتورها)
  3. تنظیم درجه آب مصرفی (تنظیم دمای دوس حمام)

تنظیم آب گرم پکیج ایران رادیاتور

تنظیم آب گرم پکیج ایران رادیاتور|زودبیا تعمیرکار

راهنمای تنظیم دمای پکیج در فصل زمستان و تابستان|زودبیا

راهنمای تنظیم دمای پکیج در فصل زمستان و تابستان یکی از موضوعاتی است که با تغییر فصول سال و به خاطر استفاده مناسب‌تر از پکیج مورد توجه قرار دارد. تنظیم پکیج روی حالت تابستانه کار آسانی است، پس کافیست مراحلی که در این مطلب قصد داریم بیان کنیم را انجام دهید.

اگر قصد تغییر حالت زمستانه به تابستانه یا بلعکس را دارید. یا به عبارتی میخواهید دمای پکیج خود را در فصل زمستان و تابستان تنظیم کنید تا انتهای این مطلب با متخصصین و سایت زودبیا تعمیرکار همراه باشید.

اهمیت تنظیم دمای پکیج بوتان و دیگر برندها در حالت زمستانه به تابستانه

دانستن چگونگی تنظیم دما یا تغییر حالت زمستانه به تابستانه پکیج نکته بسیار مهمی است که مالکان باید به آن اهمیت بدهند. این مراحل اصلا پیچیده نیستند، اما با دانستن نکات خاصی این کار برای شما راحت‌تر می‌شود.

بعد از عبور از فصل تابستان نیاز به تغییر تنظیمات پکیج است. این تنظیمات می‌توانند در پکیج‌های مختلف، متفاوت باشند. در ادامه به آموزش تبدیل حالت زمستانه پکیج به تابستانه در انواع پکیج‌ها می‌پردازیم.

به طور کلی هر پکیجی که تولید می‌شود، دارای سه حالت قابل تنظیم است:

  • زمستانه
  • تابستانه
  • خاموش

با توجه به فصل و میزان دمای هوا می‌توان پکیج را روی هر یک از این حالت‌ها تنظیم کرد. بنابرین تنظیم حالت تابستانه پکیج، تبدیل حالت زمستانه به تابستانه و برعکس بسیار مهم است. مالکانی که دارای پکیج هستند باید نسبت به انجام این کار آگاهی لازم را داشته باشند. در ادامه این سه حالت را بیشتر توضیح می‌دهیم.

حالت زمستانه پکیج؛ تنظیم درجه پکیج ایران رادیاتور در زمستان

حالت زمستانه به وضعیتی می‌گویند که پکیج علاوه بر گرم کردن آب مصرفی، شوفاژهای خانه را هم گرم کند. امروزه استفاده از پکیج برای گرم کردن خانه بسیار مرسوم است. پکیج‌ها علاوه بر کم‌خطر بودن، دما را در تمام خانه یک دست نگه می‌دارد. اما نکته مهم این است که پکیج قادر به تامین هم‌زمان آب گرم مصرفی و آب داغ گرمایشی نیست. یعنی زمانی که شما با آب گرم کار می‌کنید، رادیاتورها از انرژی ذخیره شده استفاده می‌کنند و آب گرم برای مصرف تولید می‌شود. این یعنی وقتی که نیاز به آب گرم مصرفی ندارید، پکیج به داغ کردن آب رادیاتورها می‌پردازد.

وقتی‌که پکیج در حالت زمستانه قرار می‌گیرد، توانایی تامین آبگرم مصرفی و آب داغ گرمایشی رادیاتورها را خواهد داشت. در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر با راهنمای تنظیم دمای پکیج با ما همراه باشید.

حالت تابستانه پکیج؛ درجه پکیج در تابستان چند باشد

در فصل‌های بهار و تابستان، تنظیم حالت تابستانه پکیج باید انجام شود، یعنی آب رادیاتورها داغ نشده و فقط آب گرم مصرفی داغ خواهد شد. در این زمان معمولا دمای آب روی حدود 45درجه تنظیم می‌شود.

حالت خاموش پکیج؛ تنظیم دمای پکیج ایران رادیاتور روی کم‌مصرف

حالت خاموش یا استند بای پکیج، حالتی است که پکیج در حال انتظار است تا کاربر دستگاه آن را در حالت تابستانه یا زمستانه تنظیم کند. لازم به ذکر است که در این وضعیت، دستگاه نه آب گرم و نه رادیاتورها را گرم می‌کند. این حالت برای برق دار ماندن دستگاه و رفع گیر پاژ یا فعال شدن یخ زدایی خودکار است.

آشنایی با سه کلید چرخشی برای راهنمای تنظیم دمای پکیج

پکیج‌های اصلی برای راهنمای تنظیم دمای پکیج|زودبیا

برای تنظیم پکیج روی حالت تابستانه، زمستانه یا خاموش بودن، با پیچ‌هایی(کلید های چرخشی) سروکار خواهید داشت که لازم است نحوه کار هر یک را بدانید.

  • پیچ اول: خاموش و روشن کردن پکیج

این پیچ فقط در سمت راست پکیج‌های ایران رادیاتور است و با قرار دادن آن روی عدد یک، پکیج روشن می‌شود. همچنین با قرار دادن آن روی عدد صفر، پکیج خاموش می‌شود.

  • پیچ دوم: تنظیم دمای آب مصرفی

این پیچ معمولا در قسمت وسط پکیج قرار دارد که به کمک آن می‌توان در حالت‌های مختلف دمای آب مصرفی را کاهش یا افزایش داد که تنظیم دمای آبگرم مصرفی توسط این کلید، یکی از مهمترین کارها برای جلوگیری از گرم و سردشدن دوش آب حمام هستش.

  • پیچ سوم: تبدیل حالت زمستانه به تابستانی یا کلید تنظیم دمای رادیاتورها

تنظیم دمای رادیاتورها یکی از مواردی است که به سلامت دستگاه کمک می‌کند. به این طریق که با شروع فصل پاییز و زمستان، اکثر افراد پکیج‌های خود را روشن می‌کننند. اما با توجه به گرم بودن هوا در ظهر، اکثر ساکنین منازل مسکونی، برای یکنواختی هوا و فرار از گرمای خانه، درب و پنجره‌های ساختمان را باز گذاشته که به اصطلاح هوای خانه عوض شود. در صورتی که می‌توانند به وسیله کلید تنظیم دمای رادیاتور، دمای دلخواه خود را تنظیم کنند.

آموزش و راهنمای تنظیم دمای پکیج برای تبدیل حالت زمستانه به تابستانه

راهنمای تنظیم دمای پکیج از زمستانه به تابستانه|زودبیا

برای تبدیل حالت زمستانه به تابستانه در پکیج‌های دیواری نیازمند یکسری تنظیمات هستیم. معمولا اکثر مدل‌های پکیج دیواری بسته به نوع کارایی از دو حالت تابستانه و زمستانه برخوردارند. این تنظیمات در اغلب پکیج‌های دیواری یکسان هستند.

برای شروع تنظیمات می‌بایست مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  1. با توجه به نوع پکیج ابتدا فشار پکیج را بررسی کنید که روی حالت استاندارد باشد. فشار استاندارد برای پکیج‌های دیواری ۱ تا ۱.۵ بار است. اگر فشار استاندارد نبود، از طریق شیر پر کن فشار بار آن‌را تنظیم کنید.
  2. پکیج را خاموش کنید، از طریق شیر کوچکی که در قسمت زیر پکیج قرار دارد، می‌توانید این کار را انجام دهید.توجه داشته باشید که دسته این شیر به رنگ آبی یا مشکی است.
  3. بعد از خاموش شدن پکیج، دمای آن را با توجه به سلیقه و محل سکونت از طریق پیچ وسطی ‏تنظیم کنید.لازم به توضیح است که در اکثر پکیج‌های موجود در بازار ایران، بازه تنظیم دمای رادیاتورها از 30 تا 60 درجه سانتیگراد است. بهترین وضعیت دما قرار دادن روی حالت میانه است‎ یا با توجه به مدل پکیج خود دما را روی حالت تابستانه یا زمستانه قرار دهید.
  4. در آخرین مرحله باید کلید سمت چپ که مربوط به شوفاژ است را روی حالت صفر بگذارید.

در صورتی که مراحل را درست انجام داده باشید با توجه به مدل پکیج، چراغ آن روی حالت سبز ثابت قرار می‌گیرد. با انجام این مراحل به راحتی می‌توانید وضعیت پکیج را از حالت زمستانه به تابستانه تغییر دهید.

راهنمای تنظیم دمای پکیج برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه

در این بخش به شما می‌گوییم چگونه پکیج را برای حالت زمستان تنظیم کنید.

  1. گام اول خاموش کردن پکیج است. پس از خاموش کردن پکیج، می‌بایست نسبت به راه‌اندازی مجدد دستگاه اقدام نمود.
  2. حال کنترل و تنظیم درجه فشار پکیج را انجام می‌دهیم. فشار استاندارد پکیج باید در محدوده ۱.۵ بار باشد. در صورت کم بودن میزان فشار آب دستگاه، می‌توان از طریق شیر پرکن پکیج، فشار سیستم را تنظیم کرد. با باز کردن شیر پرکن، فشار پکیج به محدوده استاندارد 1.5 بار نزدیک می‌شود. به محض رسیدن فشار به بازه مورد نظر، شیر دستگاه را ببندید.
  3. در این مرحله شیرهای متصل به شیلنگ‌های آب را باز کنید. در ادامه باید از باز بودن شیرهای ورودی و خروجی رادیاتورها مطمئن شوید.
  4. فعال کردن حالت زمستانه پکیج، همانطور که قبلا گفتیم متناسب با نوع و مدل دستگاه متفاوت است. بدین منظور قرار داشتن پیچ سمت چپ(کلید چرخشی یا کلید ولومی) روی بازه صفر، حکایت از فعال بودن حالت تابستانه پکیج دارد. برای تغییر وضعیت پکیج از تابستانه به زمستانه، کافی است که پیچ آن را روی عدد یک تنظیم کنید. همچنین برای روشن شدن پکیج در این وضعیت می‌بایست فشار آن در محدود ۱.۵ بار تنظیم کنید. پس از انجام این تنظیمات، درجه دمای پکیج را افزایش داده تا دستگاه روشن شود.

در این مرحله اقدام به هواگیری کنید. انجام هواگیری منجر به تخلیه هوای موجود در لوله‌های پکیج می‌شود. پس از این مرحله و برای عملکرد مطلوب پکیج، یک بار دیگر فشار پکیج را تنظیم و کنترل کنید.

سخن آخر در مورد راهنمای تنظیم دمای پکیج‌های دیواری

تنظیم دمای پکیج به تخصص زیادی نیاز ندارد، اما باید تمام مراحل با دقت انجام شوند تا دستگاه دچار مشکل نشود. همان‌طور که در ابتدا گفتیم تنظیم هر دستگاه با دستگاه دیگر فرق دارد. با توجه به توضیحات و راهنمای تنظیم دمای پکیج، این تنظیمات را می‌توانید خودتان با انجام دقیق مراحل به پایان برسانید.

اما اگر به هر دلیلی قادر به انجام این کار نبودید یا در حین تنظیمات آن با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید سوالات خود را با کارشناسان باتجربه ما در زودبیا تعمیرکار در میان بگذارید

یک پاسخ

  1. با سلام
    ممنون از اینکه راهنمایی کردین پکیچ تنظیم کنم
    باصبر حوصله جواب داین خیلی لطف کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

09127613059